Dokumenty a zprávy:
Souhrnné požadavky na užitkové plochy a prostory
Užitné plochy prostor označeny „min.“ jsou závazné a nesmí být zmenšeny. Plochy bez označení jsou doporučené, byly vypočteny s ohledem na potřebu uživatelských míst, umístění knihovního fondu, zaměstnance, plánovanou techniku, atd.
Návrhy sociálního zázemí pro zaměstnance a sociálního zařízení pro veřejnost nebyly v materiálu měněny. Vycházely z předchozího návrhu uživatele, který počítal se čtyřpodlažním objektem knihovny. Předpokládá se jejich úprava dle příslušných norem.
Počet zaměstnanců byl redukován dle požadavků investora na 85 osob, přičemž se předpokládá, že ostraha objektu, většina úklidových prací v budově, údržba zeleně a čištění knihovního fondu budou zajištěny externí službou. U dalších redukcí plánovaného personálního obsazení se předpokládá jejich dočasnost (např. personalista či kumulace funkce správce budovy a elektrikář).
P. P. |
m2 |
zaměstnanci |
Sklady knihovního fondu včetně třídičky a manipulačního prostoru |
min. 3740 závazné |
4 |
Trezorová místnost |
15 * |
|
Garáže 2 služebních vozů |
60 * |
1 |
(1 vjezd pro nákladní auto do knihovny vedle garáže) |
||
Úschovna bicyklů pro zaměstnance (Prostor oddělen jen pletivem) |
30 * |
|
Údržbářské dílny (2 * 25) |
50 * |
1 |
Úklid včetně parkování uklízecích strojů |
30 * |
3 |
Prostor pro nádoby na odpad |
30 * |
|
Technický prostor |
400 * |
|
Sociální zázemí |
50 * |
|
N. P. |
m2 |
zaměstnanci |
Před kontrolním bodem: vrátnice, referenční služba, registrace uživ., pokladna, vracení dok., výstavní prostor, kavárna, veřejný internet, stánek pro prodej informačních a propagačních materiálů, šatna a skříňky na zavazadla, soc. zařízení pro veřejnost, |
|
|
Vrátnice (S telefonní ústřednou, EZS, EPS, monitory centrálního kamerového systému, ...) |
20 * |
|
Referenční služba, registrace čtenářů, centrální pokladna, stánek pro prodej informačních a propagačních materiálů. Knižní výtah nebo dopravník. |
min. 600 závazné |
5 |
Vracení dokumentů (2 automaty a pult na vracení) |
min. 30 závazné |
2 |
Výstavní prostor (Prostor viditelný z vrátnice) |
min. 100 závazné |
|
Literární kavárna (Pro cca 40 návštěvníků) |
150 |
|
Veřejný internet (10 míst ke stání + 1 místo pro handicapované, na vnější zdi 2 informační kiosky) |
25 |
|
Šatna s obsluhou (500 věšáků) a podatelna pošty |
60 * |
2 |
Ukládací samoobslužné skříňky (100 ks) |
15 * |
|
Digitalizační pracoviště |
40 |
2 |
Reprografická a knihvazačská dílna |
80 |
2 |
Místnost se sterilizátorem knihovního fondu |
20 |
|
Sociální zařízení pro veřejnost (WC, umývárny - nejnutnější) |
30 * |
|
Půjčovna dokumentů ze skladu (Výpůjční pult se 2 místy, 15 stanic s přístupem do katalogu, regály na připravené publikace, 1 výpůjční automat, křesílka pro čtenáře) |
min. 110 závazné |
2 |
Pracoviště MVS včetně cirkulace |
20 |
1 |
Pracoviště k vyřizování elektronických požadavků (Stačí oddělit zástěnou.) |
20
|
2
|
Kancelář vedoucího půjčoven |
20 * |
1 |
Volný výběr (Pětipolicové regály pro 300.000 svazků, 4 výpůjční automaty, 60 studijních míst z toho 30 stanic s přístupem ke katalogu, pulty pro informační službu) |
min. 2930 závazné |
6 |
Sociální zázemí pro zaměstnance (Kuchyňka, WC, umývárny) |
80 * |
|
N. P. |
m2 |
zaměstnanci |
Sociální zařízení pro veřejnost |
50 * |
|
Studovna periodik a čítárna denního tisku 40 míst k sezení, 3.600 titulů periodik ve volném výběru, výpůjční pult) |
410 |
2 |
Všeobecná studovna (40 míst k sezení, příručka s cca 5.000 knihovními jednotkami ve dvojitých regálech s pěti paprsky) |
120 |
2 |
Specializované studovny (50 míst k sezení, studovna regionálních dokumentů, studovna pro zrakově postižené uživatele, evropská knihovna, oborové studovny, studovna norem, patentů, obchodně-ekonomické informace, 10.000 svazků ve dvojitých regálech s pěti paprsky) |
280 |
4 |
Studovna elektronických zdrojů a audiovizuálních dokumentů včetně prostoru pro rešeršní službu (10 kabin pro samostudium jazyků, 35 stanic ke studiu elektronických zdrojů malý sklad pro elektronické dokumenty) |
200 |
2 (osoby z bibliografického oddělení) |
Hudební oddělení 15 relaxačních křesel s přípojkami na poslech hudby spouštěné v obslužném pultu, volný výběr zvukových dokumentů, váledla |
235 |
2 |
2 týmové studovny pro 15 osob |
80 |
|
10 uzaviratelných studoven pro 1 osobu |
40 |
|
Kancelář vedoucího studijních služeb |
20 * |
1 |
Kancelář knihovníků |
30 |
|
Sociální zázemí pro zaměstnance (Kuchyňka, WC, umývárny) |
80 * |
|
Sociální zařízení pro veřejnost |
50 * |
|
Konferenční sál pro 100 osob (K sálu i školicí místnosti samostatné vstupy z nechráněné zóny. Nábytek v konferenčním sále mobilní, nutno počítat se skladem nábytku. Počítat s umístěním mobilní tlumočnické kabiny.) |
240 |
|
Školicí místnost pro 30 osob (Místa vybavena výpočetní technikou) |
120 |
|
Sociální zařízení pro oba sály a kuchyňská linka |
50 * |
|
Bibliografické pracoviště (Čtyřpolicové regály pro cca 1.000 svazků, nutná plocha pro excerpci dokumentů) |
60 |
4 |
Kancelář vedoucího |
20 * |
1 |
Oddělení služeb knihovnám (1.000 svazků v příruční knihovně, místo pro časté konzultace) |
40 |
3 |
Kancelář vedoucího |
20 * |
1 |
N. P. |
m2 |
zaměstnanci |
Oddělení akvizice a ochrany knihovního fondu (Přírůstkový, úbytkový a místní katalog 32 m2, odkládací prostor na knihovní fond. Oddělení akvizice knihovního fondu vedle oddělení zpracování knihovního fondu – jmenné zpracování) |
150 |
8 |
Kancelář vedoucího |
20 * |
1 |
Oddělení zpracování knihovního fondu – jmenné zpracování + autority (Odkládací prostor na knihovní fond) |
80 |
5 |
Oddělení zpracování knihovního fondu – věcné zpracování + autority (Vedle pracoviště jmenného zpracování. Odkládací prostor na knihovní fond) |
60 |
4 |
Kancelář vedoucího |
20 * |
1 |
Oddělení automatizace (Prostor na zkoušení nové techniky) |
40 |
3 |
Centrum automat. knihovního systému (Klimatizovaný prostor pro servery) |
30 |
|
Kancelář vedoucího |
20 * |
1 |
Sklad výpočetní techniky a materiálu (Vedle oddělení automatizace) |
30 |
|
Správce budovy (První kancelář při vstupu do podlaží. Častá jednání.) |
20 * |
1 (současně elektrikář) |
Účtárna (Vedle ekonoma a správce) |
40 |
3 |
Ekonom – vedoucí |
20 * |
1 |
Sklad materiálu (Vedle účtárny.) |
30 |
|
Personalista |
20 * |
|
Kancelář - rezerva |
20 * |
|
Spisovna |
50 |
|
Ředitelna |
35 * |
1 |
Sekretariát (Vedle ředitelny.) |
30 |
1 |
Malá zasedací místnost (Vedle ředitelny, pro 15 až 20 osob) |
60 |
|
Zástupce ředitele |
25 * |
1 |
Sociální zázemí pro zaměstnance (Kuchyňka, WC, umývárny) |
80 * |
|
Celkem |
11780 (z toho 470 sociální zázemí a zařízení) |
85 |
Petiční výbor: Martin Strakoš, Antonín Dvořák, Jaroslav Němec
| vizualizace knihovny © Kuba, Pilař architekti, 2009 | webdesign © Jaroslav Němec, 2009 |